zaterdag 2 juli 2011

Her yer Polonyali


Image Hosted by ImageShack.us

Canim blogum, ise basladim.. Bir okul kitapcisinda. Butun yaz burda calisacam ve ayaklarim kopacak butun gun ayakta durmaktan. Avrupa'nin en buyuk okul kitaplari dagitma ne bilim neysiymis. Avrupa'nin her yerinden ucuz isci bulup getiriyorlar buraya. Yaaani, Polonyalilari. 

Once size ne is yaptigimi anlatim.. efenim soyle, simdi kitap geliyor, biz isciler scanliyoruz cit cit, bi makineden sticker cikiyor, onu yapistiriveriyoruz ve yanimiza koyuyoruz... bu kadar. Cok sikici yani. Aslinda hollandaca bilen insanlarla yapilsa bu is, cok eglenceli olabilir, ama bir tane bile hollandali yok. hepsi Polonyali, tek Hollandali benim. 

Bu Polonyalilar bir kelime Hollandaca bilmiyorlar, onlarla anlasmak icin Ingilizce konusmak gerekiyor, onu da pek fazla anlamiyorlar ya neyse. Boyle moloz moloz bakislari var bu Polonyalilarin, simdi diyeceksiniz, bu kadar irkci olma! Degilim irkci mirkci, sadece cok sIkIldim ilk is gunumde, sinir oldum. Bir de aralarinda konusuyolar yaa, dovesim geliyor hepsini. Dilleri de bi gicikk bi giciikkk..... 

Dun ikinci calisma gunumdu. Sabah gittim isime ve yanima mudur adam geldi. Cok mu sikiliyorsun burda diye sordu, ben de ehh yaani dedim. O da ''anliyorum, hep Polonyali, tek Hollandali sensin, konusamiyolar da, seni baska bolume alalim, olmaz boyle'' dedi. Ben icimden galiba terfi ettim diye dusunuyorum tabi ;p. ikinci gunde terfi falan, bi yerlerim tavan yapacak.

Gunun sonunda iki tane genc insan beni yeni isimi anlatmak icin almaya geldi. Gittik o yeni bolume, anlattilar napacagimi, efenim, terfi merfi yokmus. Butun hayallerim yerle bir oldu. Bildigin ayni isi yapicaksin, yalniz basinda daha az kontrol olucak, herseyi kendin kontrol ediceksin.. Ben de saniyorum ki basa falan gecicem, hayal kurdum butun gun, götüm tavan yapti, pis pis bakiyorum Polonyalilara, ''bu benim son gunum bu bolumde naaber'' diycem nerdeyse adamlara. 

Neyse iste pazartesi baslicam yeni bolumde. bakalim yapabilecek miyim. Aslinda isler agir degil de, ayakta oldugumuz icin hep, belim kopuyor resmen gunun sonunda. Bende dogustan bel fitigi var sanirim, hic ayakta uzun kalmaya gelemiyorum. 

Birdaha ki postta gorusmek uzere efeniiim. bol x'ler size..

Ha yukarda karikatur ne alaka diyceksiniz, öyle iste. postum yavan yavan text olmasin istedim.

2 opmerkingen:

  1. Polonyalıların dilleri çok zor çok karışık, duyunca bile bir tuhaf geliyor insana, ama erkekleri çok yakışıklı :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ^erkekleri bildigimiz slav soyunun erkekleri, bence tipsizler.
    italyan erkekler daha yakisikli

    kose yazilarinin devamini bekliyoruz/m nicksiz !!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen