zondag 13 maart 2011

Pws ve Ehliyet

Gectigimiz hafta baya yogundum. sali pws sunumum vardi. yani okul bitirmek icin bir arastirma yapip sunma gibi bisi. turkcesinin anlamini tam olarak bilmiyorum. Ben tabi cok heyecanliydim, cunku hic beceremem boyle birsuru insanin karsina cikip konusmayi. Hic babama cekmemisim bu konuda. Babam isi geregi cok konusur, hep boyle toplantilarda falan konusmasi gerekir, ve cok iyi yapar, hic heyecanlanmaz, hic yanlis bisi demez, hic korkmaz. Bi konuyla ilgili bi bilgisi olmasa bile o bisiler atar ve cok rahattir hep. Ben tam tersi, cok korkarim, heyecanlanirim, kizaririm, ates basar ve sacmalarim. Sesim bile titrer, sonra kekelemeye baslarim ve en son sesim tum gider, oylece kalirim. Keske bu bisi sunma konusunda babama cekseymisim yaa. Cok kotu gecti sunumum. neyseee. bitti kurtuldum. 

Sali aksam bu sunumumdan sonra erkenden yattim, cunku carsamba sabah 8'de direksiyon dersim vardi. saat 10:15'de sinava girecektim, girmeden once 2 saat elim alissin diye son kez surelim dedik hocamla. hocam, yani Remziye yenge cok komik bi kadin. Hic anlatmadim direksiyon derslerimi, ama baya gulduruyodu beni. Onunla arabada guzel vakit geciriyorduk. cok iyi bir hoca ve annemin en yakin arkadasi. Neyse konu bu degil konu: sinavi gectim!! yani ehliyetimi aldim! son sinavdi bu, ve cok coook cooook heyecanliydim. oyle aglayip durdum. sinavda bile agladim. Sinavda Remziye yenge arkada oturuyordu. aynadan gorunce kenara cekebilir mi diye sordu examinatore. o da tamam dedi. kenara cekti ve iyice agladim. Sonra ben sakinlesince biraz daha surdurdu. Examinator tebrikler diyince once cok sasirdim, moloz moloz baktim kadina. o da bana bakti. ''Niye sasirdin?'' dedi, ''bisi mi kacirdim? bi hata mi yaptin, ben gormedim?'' dedi. Hic bi hata yapmamistim ama ben boyle hemen birincide ehliyeti alacagima inanmiyordum. Cok cok cok guzel surdum, herseyi dogru yaptim, ama burda Hollanda'da ehliyeti hemen ilk sinavdan almak mumkun degil gibi bisey. Yani herseyi bahane edebiliyorlar. Cok az baktin sagina soluna, teknigin iyi degil, elin yatkinlasmamis daha, dalip gidiyosun, gibi seyler soyleyip gonderiyorlar ve vermiyorlar. Ben de kesin boyle bisi bekliyordum. hemen birincide almam gorunmus bisi degil zaten diyodum. Ama basardim!! Cok mutluyum! sonunda bitti, butun servetimi bu ehliyeti yatirmistim. butun birikimim falan herseyimi ehliyetime yatirdim. Agustosun sonundan beri direksiyon dersleri aliyorum. Haftada bir ders aldim. yavas yavas ogrendim. Cuma belediyede basvurdum, persembe gel al dediler. Aldigimda ehliyetimi fotografini ceker eklerim bloga :p.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen