woensdag 16 maart 2011

Köln

Image Hosted by ImageShack.us

Persembe Almanya'ya, Köln'e gittim. Daha once gitmistim alisveris icin ve Dom'u gormek gezmek icin ama Dom'un kulesine cikmamistim. Gecen sene yil basindan onceydi. Almanya'nin Christmas bazarlarini gezmistik ailemle. 
Bu sefer Ludwig muzesini gezdim. Muzede malesef fotograf cekmek yasakti. flashsiz bile olsa yasakti. 
Modern sanatin adresi Ludwig muzesi Köln'nun Dom'unun hemen yaninda. Cesitli bolumleri olan bi muze. Fotografi sanati bolumune hic ugrayamadim. birdaha gidersem orayi kesin kacirmiycam, sonradan pisman oldum cunku. ama Pop-art bolumunu gezdim tabiiki. Amerikadan sonra en buyuk Pop-art koleksiyonu olan muzeymis. Andy Warhol, Roy Liegtenstein ve Edward Kienholz gibi sanatcilarin meshur eserleri vardi.

Ilginc bulduklarim ve zaten hep gormek istedigim eserlerin bazilari:

Image Hosted by ImageShack.us
Andy Warhol.


Image Hosted by ImageShack.us
Nicki Saintphalle. Nana'larin en onemlisi Black Nana dedikleri buymus. Buyuk goguslu buyuk popolu kadinlarmis bunlar. arkasi gozukmuyor ama poposu iki metre arkaya dogru kocumaann ;p

Image Hosted by ImageShack.us
Dieter Roth'un eseriymis. Cok ilginc bisiydi. kuvetin icinde cikolata kafalar falan var. hafiften cikolata kokusunu da aldim yanindan gecerken. Ne anlatmaya calismis hic bisi anlamadim ama cikolatadan yapilmis kesik kafalar ilgincti.

Image Hosted by ImageShack.us
Jackson Pollock

Image Hosted by ImageShack.us
Pablo Picasso. bi kadin elinde cocuk arabasi. Picasso bu eserinde cok cesit materyal kullanmis. Bu materyallarin birbiriyle monte edilisi cok ilgincmis. Anneyle cocugun arasindaki bagla ilgili bisi sanirim.

Image Hosted by ImageShack.us
Pablo Picasso

Image Hosted by ImageShack.us
Piet Mondriaan. Hollanda'nin Mondriaan'i. daha once cok gordum mondriaan'lar ve su primer renkler kullanarak yaptigi sanat disinda hepsini begeniyorum. Hala bi tuhaf geliyor.

Image Hosted by ImageShack.us
Yves Klein. Bu adam kendini cok begenmis bi adam olmali. Sanat eserlerinin hepsi bu renkte. Bu rengi kendi kesfetmis. Aslinda boya falan degilmis, yani akril, yagli boya yada baska bi boya falan degil. Saf pigmentmis ve bu rengin patentini almis. hep ''benim rengim, ben icat ettim bu rengi'' dermis. Su anda dunyada en pahali renk bu renkmis.
Kadinlarin heryerini bu renkle boyar sonra bi tuvala yatirirmis o kadini ve o tuvala surtunmesini istermis. Bu eseri de oyle yapilmis yani. 

Image Hosted by ImageShack.us
Ernst Kirchner

Image Hosted by ImageShack.us
Richard Hamilton. Pin-up kolaji. Pin-up olan herseyi cok severim zaten.

Image Hosted by ImageShack.us
Max Ernst. Isa'yi doven Maria. eskiden boyle seyler asla bi muzeye asilmazmis. Konu din olunca sanatcilar cok kritik yorumlarmis

Image Hosted by ImageShack.us
Salvador Dali. Ilk bakista begenmedim, ama sonra karsina oturunca cok dikkatli bakinca, detaylara dikkat edince birsuru sey gordum. cok buyuk bi eser, burda boyle kucuk durduguna bakmayin. Cok iyi bakinca icinde hz. Isa'yi goruyosunuz, ama burdan biraz zor. Gercekte gormek lazim, karsisina gecip bakmak lazim.

Sonra tabi Köln Dom'unun icine de ugradim. 

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Sonra Dom'un kule gibi bisisine ciktik. ömrümde hic bu kadar merdiven cikmamistim galiba. cik cik bitmedi, ayaklarim koptu. Köln'den döndükten sonra 4 gun sol bacagim cok agridi, merdivenler yuzunden. 15 dakika boyunca oyle merdiven ciktim ve daracikti merdiven. Duvarlar cok soguktu ve arkamdan birsuru kondisyonlu insan geliyordu. 2 saniye durdugumda arkadakiler tIkaniyodu ve bagiriyodu ''öndeki yürüsene'' diye :((

Cumartesi de Amsterdam'daydim, alisveris yaptik kardesimle. cocuk buyuyunca modadan anlicak. suslu velicik xx

bidaha ki gezide gorusmek uzere..

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen