maandag 21 maart 2011

Herkes salak

Sevgili blogum,

bu aralar hersey cok kotu gidiyor. Hersey ters, herkes salaklasti. Bugun en yakin arkadasimin benden biseyler sakladigini ogrendim. Bana yalan soyledigini ogrendim. Cok sinirlendim, bisey demedim. Kesin yarin okulda gorunce hic bisey olmamis gibi davrancak, hic farketmicek bile uzuldugumu. Bana yalanlar soylemis. social media sagolsun ogrendim. Arkadaslarimla aram zaten pek iyi degil. Ben ve iki en cok sevdigim arkadasim tatile gidecektik mezun oldugumuz hafta. Artik gitmiyoruz. onlar, ikisi gidiyor. ben gitmiyorum, cunku gec kalmisim. oyle dediler.. aslinda dogru gec kaldim, oyle tamam bugun ayarlariz yarin ayarlariz dedim oyaladim, cunku daha kesin bisey yoktu. nereye ne zaman nasil gidecez falan. onlar icin hersey kesindi. kesin gideceklerdi ama ben daha tek anneme sormustum, o da bakariz gibi bi cevap vermisti. Pff neyse. ben babamla bisiler ayarladim yaz icin ;P

Okul cok kotu gidiyor, kendimi derse veremiyorum. iki hafta sonra son sinav haftasi ve ondan sonra sadece bir ay kaliyor universite sinavlarina. Hic dogru duzgun hazirlanamadim, kesin kazanamicam. Hic ders calisamiyorum, kendimi derse veremiyorum. olmuyor iste bi sekilde. Tam oturuyorum ders yapcam, dur bi bakim face'e diyorum, sonra arkasindan twitter aciliyor ve twitterde bi haber goruyorum, ona takili kaliyorum. Sonra nette bisey daha goruyorum, aa buna bakim, suna bakim, suna da bakim, derken, 2 saat gecmis. 
Tam 5 saat once derse basliycaktim. 5 saat gecmis.. oyle erteliyorum herseyi. ooofff. Hic puan topliyamadim simdiye kadar. nasil girecem ben sinava? Nasil doktor olcam? sinifta 4 5 kisiyiz tip isteyen. tek benim notlarim bu kadar dusuk :( Ben kazanamazsam babam da sinirlenecek, kizacak, o soz verdigi fotograf makinesini de almicak. Oyle dua ediyorum, sinavi kazanim ve kurada cikim diye. En azindan sinavi kazanim. kurada cikmazsam psikoloji dusunuyorum cunku. 
Oyle agliyorum ders calisamiyorum diye. Gercekten calisamiyorum yaa, olmuyor istee. anlamadigimdan degil, kendimi veremiyorum derse. ilgim cok cabuk dagiliyor. Hemen bisey goruyorum aklim oraya gidiyor. Herseyi yaptim, duzelim diye. Odam da degistirildi. daha buyuk yani daha sakin ve ferah bi odadayim, ama yine de hersey ilgimi bozuyor :( olmuyor iste. yapamicam. Hep aklimda okul var, ders calismak var, ama gitmiyor elim, erteliyorum, sonra pisman oluyorum, uzuluyorum, nefes alamiyorum, biri sanki bogazimi sIkIyor ve agliyorum.. Bu sene olmicak galiba..

Bu ara tek basardigim sey ehliyetimi almak oldu. Ehliyetimi sonunda aldim. Cumartesi alisverise giderken babam yanima oturdu, ben direksiyonun arkasina. surdum cok guzel ama cok kisaydi.. Ehliyetim hakkinda da akrabalarim bissuru sey soylemis, dun ogrendim bunu da. Salak akrabamizin biri arkamdan bissuru sey demis. ''sonunda aldi Tjaala, ne zamandir ugrasiyor, oyle ugrasti alamadi ehliyeti, annesi gibi, kim bilir kac kez sinava girdi girdi kazanamadi'' gibi seyler demisler arkamdan. Ama bilmiyorlar ki ben 3 sinavi da bir kere de kazandim. ilk theorie sinavimda hemen birinci de aldim. o zaman da demislerdi ''salak calisti calisti bi kazanamadi theorie sinavini'' Hatta sadece 1 yanlis cevap vermistim, o da dikkatsizlik. Ikinci sinavda park etme, yoldan donme gibi seylere onem veriyorlar. o sinavi da birinci de kazanmistim, hatta examinatorum, ucuncu sinav olsaydi bu kesin kazanmistin dedi. cok guzel surdun dedi. Sonra ucuncu sinavim, yani gecen haftaki sinavim, baska bi examinator vardi. O da cok begendi. Harika surdugumu soyledi, tebrik etti. ben sasirinca da, ''niye sasirdin, bi hatani mi kacirdim?, bence harikaydi'' dedi. Tabi benim akrabalarim bunlarin hic birini bilmiyor. Soylemedim, gerek duymadim. Ne dusunurlerse dusunsunler. Tjaala bin kere girdi ehliyet sinavina sonunda aldi desinler, umrumda degil! ben Hollanda'da cok az insanin basardigini yaptim, 3 sinavi da direk ilk giriste kazandim, yengem falan catlasin. arkamdan konusan butun akrabalarim catlasin!

PS. kesin aileden birileri okur bu postu. aslinda okusunlar diye yazdim zaten. kesin ''Tjaala blog tutuyormus, biliyor muydunuzz? bizim hakkimizda kotu seyler yaziyormus oraya gizli gizli.'' diye bisi der aileden birileri simdi de :D. blogumu face'de ve twitter'de de paylastigima gore kimligim belli babe. 

5 opmerkingen:

  1. bence o başkalarının söylediklerine takılma :) eğer değer verdiklerin varsa konusuan onlara takıl ama seni kimsenin üzmesine de izin verme bu aralar zaten okuldan dolayı streslisin :) istersen bir danışmandan falan yardım al yada okulunuzda rehber ögretmenlerınız yok mu yanı ordakı egıtımı bılemıyorum da ondan sordum :) ayrıca bol şans sınavında umarım basarılı olursun dedım ya takılma o gereksız buldugun kısılere :) sevgıler...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onlari pek takmiyorum zaten. daha neler diyorlar. hep susuyorum.

    okulun pedagoguyla gorusuyorum arada. ve her gun ugramam gereken bi yer var okulda. orda ders calismam gerekiyor. ama orda da olmuyor. doktora falan da gittim zaten. aile hekimime falan da gidiyorum. okul psikologu. pedagogu. rehber hocasi. Hepsiyle gorustum. herkes deli oldugumu saniyor zaten. Pek ise yaramiyor. sadece biraz motive oluyorum. umudum yerine geliyor, inanmaya basliyorum, sonra dersimi yapmayinca yine, hersey bitiyor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. orda sisem nasıl bilemem ama ben liseyi bitirince burda başımızda bi oss belası vardı.nasılsa benden bi halt olmaz diye sınava 2 ay kala yapamıcam ben ya değip çalışmayı bırakıverdım annemde sen bilirsin dedi beni hiç zorlamadı sınava oyle rahat gittmki salladımda salladım sonuçlar bi açıklandı şok oldum deli puan almışım istediğim bölüme en güzel üniversiteye yerleştim.çok takma kafana bunlar son dakika stresleri:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sistem asaga yukari ayni zaten. sadece biz tercihi sinavdan once yapiyoruz. siz puani aldiktan sonra yapiyosunuz tercih. ve biz 2 hafta boyunca 8 sinava giriyoruz, Turkiye'de 2 sinav sanirim. Bu 8 sinavdan aldigin puanlar, toplam puaninin %50si. Yani puanlarin geri kalan %50sini okudugumuz lisede topluyoruz. Puanlarim cok dusuk. Okulum zaten cok kotu bi okul. guzel sanatlar lisesi gibi bisey, ve ben tek basima kimya, fizik ve bioya hazirlaniyorum. Yani basimizda hoca var ama bu dersler onemli degil okul icin. Okulun yarisi zaten sanat akademisi, conservatorium ya da universitede baska bi sanat bolumunu istiyor.
    guzel sanatlar lisesi gibi bi okulda tipa hazirlanmak cok zor iste :((

    BeantwoordenVerwijderen
  5. your blog is very cute!!

    if you want you'll be my follower!!:)
    XOXO
    www.stylestarmjonas.blogpot.com

    BeantwoordenVerwijderen