donderdag 3 maart 2011

#blogumadokunma

Image Hosted by ImageShack.us

Cogunuz biliyordur, Turkiye'de bloglar engellendi. Gercekten cok kotu oldu :(
Hollanda'da yasasam bile twitterden ve facebooktan #blogumadokunma'yi desteklemeye calisiyorum. Sansurun her turlusune hayir!
Ben cok uzun zamandir bloguma yazamiyorum. Hic ugrayamiyorum bile. Haftalardir girmedim bloguma. Bu blogspot olayi olunca aklima geldi herhalde blogum, cok kotuyum, affedin beni. Cok yogunum, stressliyim. cok dertliyim ben. Off. 

4 opmerkingen:

  1. Eferim destek ver Türkiyedeki blogculara :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee ik weet het, dat heb ik je nooit vertelt. Ik was namelijk in 2009 al begonnen en toen jij een blog begon vond ik het een beetje raar om te zeggen: ja ik heb ook een blog, al heel lang. Maar in ieder geval ik post alleen foto's van anderen, ook op tumblr trouwens.
    Maar tjaal wat is blogumadokunma want dat tweet jij ook altijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow hm, maar toen ik een blog was begonnen ging jij dat ook doen na een paar maanden, en had je iets met lady gaga gevonden als blognaam enzo :S
    toen had je dus ook al heel lang een blog. en daarna heb je ook nooit verteld dat je een blog had terwijl je wel vaak iets erop zet..

    blogumadokunma was een actie in Turkije. Mensen in Turkije konden niet meer op blogger.com omdat dat juridisch niet meer kon. Mensen hebben op bloggen voetbal uitgezonden terwijl dat niet mag op internet omdat een tv-zender alle voetbal-dingen heeft gekocht. alleen via die tv-zender kon je dus kijken maar die tv-zender kost behoorlijk veel per maand, dus hebben mensen illegaal voetbal uitgezonden op internet. En dat deden ze dan op een blog gemaakt met blogspot. Dus toen is dit helemaal naar de rechter gegaan door die tv-zender gedoe. en toen kon niemand in turkije meer op blogger.com dus geen blogs meer lezen en bloggen. Toen zijn ze begonnen met deze actie. op Twitter moest iedereen achter elk tweet #blogumadokunma zetten. Dit werd in Turkije een trending topic. Ze hebben in Istanbul gedemonstreerd, maar daar kon ik dus niet bij zijn. Uiteindelijk is het ons wel gelukt, want al een week kunnen de meesten weer op blogger. Ik heb meegedaan aan deze actie omdat mijn blog bijna alleen maar lezers uit Turkije heeft. En als mensen in Turkije niet op blogspot kunnen, kunnen ze dus mijn blog ook niet lezen. Ik was dus ook slachtoffer geworden. Ik had opeens veel minder lezers die op mijn blog kwamen volgens statistieken van blogger.com

    BeantwoordenVerwijderen