dinsdag 11 januari 2011

Catlak kurabiyoslarim!

Kendi ellerimle yaptigim cikolatali kurabiyelerim.. bi kac ay once tarifini internette bi yerde gormustum. adi catlak kurabiye. Hayatimda ikinci kez kurabiye yaptim. ilk kez bi kac sene onceydi ama onlar olmamisti, cok sert olmustu, kenarlari falan igrencti ama bunlar super oldu. butun aileye dagittim, babam da cok sevdi! 

Normalde mutfaga pek fazla girmem. makarna, menemen, omlet gibi herkesin yapabildigi yemeklerden yapabilirim sadece. boyle ayda yilda bir girerim mutfaga, sonra annemden mutfagimi ne hale getirdin diye firca yerim, cikarim hemen odama. 

Kurabiyelerin adi catlak kurabiye, yani catlak olmasi gerekiyor. benimkiler catlamiycak diye cok korktum ama  catladilar, oturdum firinin onune catlamalarini izledim. onlar catladikca ben mutlu oldum, fotograflarini cektim.
Image Hosted by ImageShack.us
Burda daha firindalar kurabiyoslarimm

Image Hosted by ImageShack.us
Ve burda guzelce dizdim bi tabaga. toplam 13 kurabiyos mu yaptin diyceksiniz. hayir daha fazlaydi, saydim hatta, 48 kurabiye yapmisim, ve butun aileye dagittim. herkes saskin saskin sen mi yaptin bunlari dedi. ben dee, Evett ben yaptim! dedim bi guzelce..

Ben yaptimm nihaa!


Edit: tarifini soranlar oldu ve buraya eklemeye karar verdim.
internette birsuru cikolatali catlak kurabiye tarifleri var ama bu benim yaptigim biraz daha browni tadinda oluyor. Ben bir de baya buyuk yaptim kurabiyeleri, o yuzden ici browni gibiydi.

Malzemeler:
-80 gram bitter cikolata (ben fazla kattim cikolatasini)
-125 gram tereyagi (biz evde tereyag kullanmiyoruz, eve alinmasi da yasak, o yuzden normal daha saglikli olan yag ile yaptim ben, ve 125 gram yerine 90 gram kadar kullandim)
-2 yumarta
-vanilya (bi paket)
-yarim su bardagi tozseker (cogu tariflerde daha fazla kullaniliyor, ama bence bu miktar yeterli, benimkilerin sekeri yerindeydi)
-1 tutam tuz
-yarim su bardagi pudrasekeri
-2 su bardagi un (yaklasik)
-2 yemek kasigi kakao (fazlasini soyliyen tarifler var, ama 2 yemek kasigi bence yeter ve artar bile)
-1 tatli kasigi kabartma tozu (catlamasini garantilemek icin fazlasini kullanabilirsiniz benim gibi)


Ilk once kisik ateste tereyagi (yada daha saglikli olan bi yagi) ve cikolatayi karistirarak eritiyosunuz. Ikisi de eridikten sonra ocaktan alip toz sekerini ekliyip karistirarak eritiyosunuz. yumurtalari tek tek kirip karistirmaya devam.
Un, kakao, ve kabartma tozunu eliyosunuz ve karisima ilave ediyosunuz. Bunlari iyi karistiriyosunuz. ekmek hamuru gibi olmuyor, kek hamuru gibi de degil. ikisinin ortasi gibi bisi oluyor. Bunlari iyi karistirdiktan sonra buz dolabinda 1 saat bekletiyoruz. (ben yarim saat beklettim)
Pudra sekerini bi genis tabaga aliyoruz, firini 160 derece sicakliga getiriyoruz.
Buz dolabindan sogumus hamuru aliyoruz, kucuk tatli kasigiyla minik minik alip elinizle yuvarliyosunuz. elinizi bu arada pudra sekerine buluyosunuz. yuvarladiginiz hamurlari pudra sekerine batirarak tepsiye diziyosunuz. 10-15 dk firina atiyosunuz ama ben baya attim, 40 dk falan firinda durdu cunku her kontrolde cok yumusakti benimkiler. siz o yumusakliga aldirmayin cunku ciktiktan sonra o sogurken kendiliginle kurabiye seysine geciyor. 10-15 dk yapsaydim belki daha da browni gibi kurabiyos olurdu :)

Ben bu malzemelerin iki katini kullandim hep, ailemiz buyuk oldugu icin. 48 kurabiye cikti iki katinda. yani normalde 25 kurabiye cikiyor asaga yukari. ha bide ben mega kurabiyoslar yaptim, cok buyuktuler benimkiler. siz tatli kasigiyla ceviz buyuklugunde yaparsaniz 30-35 kurabiye falann, oh..

Afiyet olsuunn!!

20 opmerkingen:

  1. Canım benim çok güzel görünüyorlar harika olmuş, mis gibi de kokmuştur şimdi pişerlerken, ellerine sağlık =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. harika bir görünüme sahip kurabiyelerin acaba tadıda öylemi x) masallah diyelimde nazarımız değmesin bu arada bende istiyorum bunun tarifini verirsen coOooOk memnun olurum x)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Çok leziz duruyorlar, ellerine sağlık :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kirmizi taban, tarifini de ekledim buraya :)

    tesekkur ederim Miss Sensible :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nefis görünüyorlar,ben de denemek istiyorum ama tereyağ ile.ve sağlıklı olan da budur.saf tereyağ hayvansal olduğundan kollestrol ve kalbe zararlı dense de o sağlıklı görünen yumuşak margarinlerde de transyağ var ve sağlığa çok daha fazla zararlı.ve bir de kaynak:
    kaynak

    sevgilerimle:*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tjaala yavtumm cok iştah acıcı yaaa::):) aldım tarıfıde yapıcam yarın

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooo maşallah :D hadi bakalım öğreniyosun bu işi :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :) miam miam. yaparım ben bunları.

    bayılırım. bi çeşit chocolate chip cookies :

    en sevdiğim bikaç şeyden biri hayatta.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ipekbocegi biz evde asla margarin de kullanmiyoruz. halvarin kullaniyoruz biz ve o kaynakda anlatilan trans yaglar da yok icinde. tereyagindaki doymus yaglar da yok hem.

    Arya'm afiyet olsun tatlimm

    cemo'm, eveett, ogreniyorum yavas yavas ;p xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. deepblueeagle, yapmalisin, cok guzeller.
    simdi aklima geldi hindistan cevizi de katilabilir ;p bounty gibi olabilir.
    bidahakine oyle deniycem

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mımmm. hindistan cevizi, bounty.
    ah ah.
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ellerine sağlık ben de deneyeyim bir ara bakalım nasıl olucak sevgiler...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mimlediğimi söylemek için girip tarifi görünce kaldım :D çok şahane gözüküyorlar eline sağlık ama bir de mim var onu da unutmayayım :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tesekkurler Burcu

    Mr. E tesekkur ederiim <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ""benimkiler catlamiycak diye cok korktum ama catladilar, oturdum firinin onune catlamalarini izledim."" :)))))

    pek lezzetli görünüyorlar, açıktım resmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. yorum için teşeküler, nikon d3000 kullanıyorum :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. :) çok güzel görünüyorr... olsada yesem :( çok işteh kabartıcı gözüküyorlar..ellerine sağlık :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mmmmm soo sweet ;)
    I like this post :D
    Post me ;)
    xoOxo

    BeantwoordenVerwijderen