donderdag 30 december 2010

Turkish carpets

Annem bir yildir kendi odasini yeniliyeceginden bahsediyor, yok yok daha fazla, 4-5 yildir yeni yatak odasi istedigini soyluyor annem ama bir yildir bu konu ciddilesti iyice ve son 1 2 aydir daha da fazla konu olmaya basladi evde yaniii yakinda bu ise basliyabiliiirr! odasi yenilenirse eski esyalari yukari catiya cikartacakmis annem. abim tabi hemen o yatagi kapti, uzun zamandir iki kisilik yatak istiyordu ve catiya tasinmak istiyordu zaten, yani ona kalacak annemgilin yatagi ve abim yukari catiya tasincak, yani bu demek oluyor ki abimin odasina ben gecebilirim, cunku kardesim benim odama gececek.

Aslinda suanki odam kucuk ama ben seviyorum, yani kucuk olsa bile, zor sigsam bile cok sicak bi havasi var. odam kucuk oldugu icin, hersey ust uste oldugu icin sicak bi gorunumu var. gececegim yeni oda bu odamdan cok buyuk degil ama penceresi daha buyuk, yani daha fazla isik girebilir iceriye.

Eger yazin Turkiye'ye gidersem odama bi el dokuma hali almak istiyorum. cok seviyorum Turkiye'nin elle dokunmus halilarini. pahali oldugu icin degil, gercekten gorunumunu cok seviyorum ve odama oyle bi hali alicamm. taa Turkiye'den nasil getircem buraya bilmiyorum ama belki kucuk bisey alirsam gelebilir. ilerde bi evim olursa, evimi doserken kesinlikle el dokuma hali alicam. en cok begendiklerim eski uzerinde figurleri olan halilar, genelde artik evlere sade halilar seriliyor. onlar da guzel ama ben yinede eski bol degisik figurlu olanlari tercih ederim herhalde, onlar daha sicak geliyor.
Size sonra hayalimdeki evi anlatirim baska bi postta ;p óhóm..

Nette biraz baktim halilara, cok guzeller var. Benim istedigim haliya benziyen halilar gordum..

P.S. bi arkadasim bunlarin bazilarinin kilim oldugunu soyluyor, hangisi kilimdir hangisi halidir bilmiyorum. bunlara benziyen bisey istiyorum iste. (yani bahsettigim ve odama almak istedigim sey kilim olabilir, bilmiyorum hali kilim farkini)

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us


4 opmerkingen:

  1. tjaala'm turkuyeye gelduğunde nereye gelıosun bilmiorum bızım bu taraflarda mılas taraflarında yanı cok harıha el dokuması halılar yapıo teyzeler:)ama bırascık tuzlu.aslında cok guzel taklıtler hemde cok hesaplı.belki güzel bi taklıt alabılırsınn:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. arya'm hemen baktim netten. Milas cok guzelmis ya. Hollanda'da da meshurmus hem(evleri ve halilariyla). bol hollandali turist olur.
    ben de gitcem oraya :(
    babama bi anlatim baalim, hali mali dersem goturur beni oraya belki. babam cok seviyor Turkiye'nin kulturuyle ilgilenmemi, yani belki sevinip goturebilir benii!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uzun yıllar nereye gitsem böyle halılar kilimler hatta abarttım koyun çanları, heybeler topladım. Hatta çobanların kışın kullandığı keçeden yapılmış kaftanlar neler neler. Annemin genç kızken kendi dokuduğu kilimler. Eşim her fırsatta satsak bunları olmaz mı antika bak para:) der durur ben de satarsa vuracağımı söylüyorum.Eskiden şark odam vardı kandil olan, bakır tepsili nargileli:( Şimdi hepsi depoda. Ev küçük.O halılar başka kokar bayılırım.
    Dilerim olur hayalindeki ev.
    Sevgiler iyi yıllar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ya ben de cok seviyorum boyle seyleri.
    annen dokuduysa daha da bi degerli olur senin icin biliyorum. benim annem de ceyizlik meyizlik kendine bisiler yapmis eskiden ama hali dokumamis hic.
    ben sark odasi istemiyorum. modern minimalist mobilyalarla vintage el isleri kombinasyonuna bayiliyorum. oyle olacak evim de zaten <3

    BeantwoordenVerwijderen